paaskamp-2017.reismee.nl

Zaterdag

Zondagochtend half een. Het is vroeger dan gisteren dat alle kleine mannen plat liggen, dus eerder een verslagje. Misschien dat u het dan leest voor het slapen gaan ;-).

Afgelopen nacht was op zijn zachtst gezegd onrustig. Midden in de nacht vroeg Isabelle zich ineens af hoe het kwam dat er wel Kerstliedjes en sinterklaasliedjes zijn maar geen Paasliedjes. Nou, dat heeft ze zelf opgelost door een keiharde drumbox te starten er er daarna keihard doorheen te zingen "Pasen, Pasen, het is Pasen, yeah yeah" doorheen te zingen. Klonk best goed. Bij Job op de slaapzaal werden er moppen verteld. Job had er ook een maar die was wat grof dus hij maakte vooraf al zijn excuses: "ik heb niets tegen racisten maar deze mop is misschien wel een beetje raar". Was dus echt iets anders dan hij bedoelde. Sven had een lichtprobleem. Hij ging uit bed omdat het licht aanstond en hij dan niet kon slapen, maar wanneer hij het licht uitdeed kon hij de weg terug naar zijn bed niet meer vinden. Dus het licht maar weer aan en nadenken hoe dat opgelost kon worden. Dat was simpel: om half zes werd het lichter en kon hij lekker naar bed.

Zaterdag begon voor Dennis en Hans bijzonder. Ze gaan al jaren mee op kamp, staan altijd vroeg op en hebben altijd een prima douche maar vandaag staan ze voor het eerst in hun leven in de rij omdat anderen eerder zijn. Dat was dus huilen. De douches zijn ook bijzonder. Er zitten drukknoppen om het water te vragen, maar bij twee douches bij de heren moet je aan de knop trekken. Geeft bij het douchen problemen, lijkt me logisch. Verder was iedereen op tijd uit bed en aan tafel. Imre, Sipke en Melissa stapten in de auto richting. Poortugaal want er moest een wedstrijd worden gespeeld. De rest ging het bos in voor de speurtocht. Een groep zag daar al snel een hert, maar toen dat dier dichterbij kwam bleek het een hond te zijn. Verder moesten er eieren worden gevangen. Midden in het bos is een uitkijkplatform en daar moest de oudste op gaan staan met een pan om die eieren op te vangen. Beetje jammer dat groep 1 (en dan bedoelen we Elke) de weg hopeloos kwijt was geraakt en groep 2 eerder bij die opdracht was en dus geen pan had. Werd gelukkig soepel opgelost. Verder was Tobias een van de gelukkigen die de trap op mochten. Hij ving 8 eieren die allemaal kapot gingen en bedacht spontaan dat hij die eierdrab over het platform uit ging gieten zodat de volgende groepen daar lekker uit zouden glijden. Vond de leiding natuurlijk niet goed, maar deze trucs om te winnen spreken ons wel aan. Slim van Tristan eehhhhh Tobias (ook voor Hans is het laat ????) dus. Minder slimmen hebben we ook bij ons. We hebben voor het middagprogramma wat boomstammen nodig. Dat wordt verteld en een aantal jongens wordt gevraagd een boomstam mee te nemen uit het bos. Wanneer de leiding van een van de groepen na 5 minuten een mooie boomstam ziet vragen ze Jelle of hij die mee wil nemen. En dat doet hij, zich niet beseffend dat hij dan uren met dat ding moet zeulen. Syb had een andere niet gevaarlijke bezigheid: hij had een frisbee bij zich. En dat werkt zeg: hij gooide dat ding steeds weg en ging als de brandweer door het bos. Wat bijzonder is is dat Esra die nog nooit heeft gekorfbald in haar groep 8 doelpunten maakt terwijl de groep er met z'n allen 12 maakt. Die moeten we maar contracteren voor de selectie.

Na de speurtocht waren er soep met tosti's. De korfballers kwamen met winst en een goede wedstrijd op zak weer terug. Maakte de feestvreugde alleen maar groter, dus iedereen kon met goede moed de middag in. En dat was nodig want het middagprogramma was een bootcampje en dat was echt hard werken. Beetje hardlopen, beetje opdrukken, beetje door het zand tijgeren, helemaal in beweging dus. Voor de sporters onder de kinderen ging dat goed, voor de niet-sporters was het een serieuze opgave. Zal morgen wel spierpijnklachten opleveren. André en Anthony die het verzorgen hebben ondertussen ook wel een kilometer of 7 gerend, geen idee of we daar dit weekend nog wat aan hebben.

Het diner bestond uit rijst met chicken tonight en/of macaroni met saus en vla of yoghurt toe. Na het bootcampen werd er flink gegeten. Pim en Fons doen trouwens een mooi wedstrijdje "wie kan zijn schaaltje het schoonst likken". Eindigt in een gelijkspel en hun schaaltjes kunnen zonder afwas weer de kast in.

Na het eten en de afwas gaan we weer het bos in voor een superheldentocht. 9 opdrachten in een stuk van het bos. Prettig dicht bij elkaar, leuke opdrachten, dus helemaal goed. De enige die naar het kamphuis wil is Ashley. Niet omdat ze het niet leuk vindt, maar omdat ze niet weet of ze sokken aanheeft. Maar dan gebeurt er iets raars: het gaat regenen. En niet een paar druppeltjes maar echt een bui. Werd dus met z'n allen inpakken en richting kamphuis. Vandaar dat we nu al aan het verslag toekomen.

De dames van Kalpoe hebben trouwens wel een feestavond. Ze weten zeker dat ze geen slippers bij zich hebben. Maar ineens komt er een tevoorschijn, grote vreugde. En dat gaat helemaal los wanneer ze er nog een vinden. Gewoon in een tas die ze bij zich hebben dus wellicht logisch. Maar beide dames zijn echt verrast en blij.

Welterusten!