paaskamp-2017.reismee.nl

Zondag

Even een tussenmoment. Zondagochtend kwart over 10 en we zitten als leiding aan de koffie. Na een rustige nacht zat bijna iedereen op tijd aan tafel. Bijna iedereen want Sven werd door iemand van de leiding teruggestuurd omdat zijn haar niet goed zat. Hij had een coupe Dijkshoorn, maar die mannen mochten wel aan tafel. Soms toch wel vervelend wanneer je moeder mee is.....

André gaat in het paashazenpak en voor we weggaan zegt hij "ho, nog even mijn tanden poetsen". De reactie van Hubert is wel mooi: "doe dat straks, dan heb je vast minder werk". Het is al duidelijk, we verwachten dat het er nogal heftig aan toe zal gaan. Wat ik verder nog kwijt moet: Samuel heeft de baard in de keel gekregen. Heeft ineens een totaal andere stem dan de afgelopen jaren. Verder is hij ook fors gegroeid en heeft hij geen pyjama met een glow-in-the-dark-skalet, dus je herkent hem echt niet meer. Ook hij wordt ouder, iets wat wij dan ook weer inzien.

Verder voor alle ouders van kinderen die voor het eerst meegaan: met Iris, Danique, Daantje, Esra, Jamie, Noah, Robin, Hubert, Charlotte en Jordy gaat het goed. Ze eten gezond, hebben goede nachten, poetsen hun tanden en hebben plezier. Ze zijn ook nog eens gezellig, dus we hopen dat ze het zo leuk vinden dat ze de volgende keer weer meegaan. Verder is Tobias door zijn lange broeken heen en loopt hij in een korte broek. Mocht hij wat zonverbrande onderbenen hebben, dan is dat dus verklaarbaar. Hij heeft bij enig doorvragen trouwens nog wel een lange broek maar die vindt hij niet goed en doet hij dus niet aan. Caitlin heeft op dit kamp iets nieuws ontdekt: er is een vaatwasmachine en de vuile borden en kopjes worden helemaal niet weggegooid. Een schokkende ontdekking voor haar. De reden dat ze er achter kwam is trouwens dat ze kwam kijken wat wij als leiding aan het doen waren en toen ze zag dat dat afwassen was bleef ze gelijk helpen met afdrogen. De zussen Cyanna en Ishara hebben een bijzondere gewoonte: ze mikken hun kleren bij de kleren van de ander en trekken dan gerust het setje van de ander aan. En de een is toch echt een paar maten groter dan de ander, dus dat leidt tot verrassende momenten.

Volgend tussenmomenten. Zondagmiddag half een en Renate en Hans zitten met Bas in het ziekenhuis. De verwachtingen dat het er heftig aan toe zou gaan zijn uitgekomen maar maak u bij het lezen van het volgend niet al te veel zorgen. Bij het grijpen van de paashaas is iemand op Bas zijn been gevallen waarbij hij zijn enkel en knie heeft verdraaid. Hij heeft echt pijn en krijst het uit wanneer hij zijn been beweegt. We nemen geen enkel risico en bellen dus een ambulance maar ook de brandweer komt voorrijden in het bos. Levert Bas dus een stoer verhaal op want hij wordt door zes brandweermannen de ambulance ingedragen en afgevoerd. Gelijk een infuus met wat pijnstillers, dus dat voelt al beter. In het ziekenhuis naar huis gebeld, een foto laten maken en vanwege een breukje in zijn enkel in het gips gezet. Viel achteraf dus reuzenmee, vandaar dat wij eerder tikten "maak u niet al te veel zorgen".

Wat trouwens wel grappig was, was dat de ambulancebroeders, de intakedame in het ziekenhuis, de radiologie, de arts en de mannen die hem in het gips zetten vroegen "hoe is het gekomen?" En dat Bas dan steeds antwoordde "nou, we zijn op kamp en gingen paaseieren zoeken". Met elke keer dat hij dat vertelde ging Renate harder lachen, want hoe vaker je het hoort hoe belachelijker het klinkt.

Vanaf het ziekenhuis naar het kamphuis (Bas blijft gewoon, echt een bikkel) komen we Jerry en Robin tegen. Die zijn juist onderweg naar het ziekenhuis want Noah heeft een gat in zijn hoofd en dat moet echt dichtgeplakt of gehecht. Druk dagje heen en weer rijden naar Ede dus. Voor Noah geldt dat hij uit moet leggen dat hij een hamer heeft weggekopt. Klinkt al net zo ongeloofwaardig als dat verhaal van Bas. Bij Noah kwam het door de zeskamp, dat klinkt dan wel beter dan dat je paaseieren aan het zoeken was. En ook Noah blijft gewoon!

Tussen al dit medische nieuws door hebben we ook wel beter nieuws. Het komt pas na achten op de site, dus we kunnen zeggen dat we met de ene helft van de groep Feyenoord -Utrecht hebben gekeken terwijl de andere helft ging bingoen. Binnen de voetbalkijkers groep waren twee groepen en Dennis en Joshua te onderscheiden. De ene groep was uit Rotterdam en voor Feyenoord en de andere groep was uit Utrecht en was onder aanvoering van Frits die zijn Utrechtshirt aan had voor Utrecht. Joshua en Dennis zijn voor Ajax, dus het zal duidelijk zijn dat die het het slechtste van allemaal hebben. Oh ja, Marvin is voor PSV, maar zijn seizoen is sinds gisterenavond echt klaar. Voor Joshua en Dennis is het dan wel weer fijn dat Ajax na 1-0 achter te staan met 3-1 voor is gekomen.

Verder zijn Bas en Noah niet de enigen die een beetje pech hebben, we zien niet Max rechtuit tegen een muur rijden. Nu is Max gelukkig niet bij ons op kamp maar reed hij ergens in Bahrein, maar het maakt het verdriet niet echt kleiner. Ondanks de winst van Feyenoord is er dus toch weinig vreugde te bespeuren.

Nu gaan we even los op de frietjes. Tot straks.

Laatste tussenmoment. Het is zondagavond 5 over 7. De patatkraam (voor alle niet-Rotterdammers: de friteskraam) is uitgebakken en weg, Ajax en Vettel hebben gewonnen en overal om mij heen lopen anderen te vegen, tafels te schuiven, kinderen in bonte avondkleden te krijgen, puntentellingen en wedstrijdschema's te maken. En daar ergens midden in sta ik lekker te tikken. Sta omdat alle stoelen al goed staan voor de bonte avond en je die echt niet mag verzetten. Nog wat uitslagen: Ashley en Sipke hebben het paaseierenzoeken gewonnen. Was best spannend, want het bos lag dan wel vol met paaseieren, maar er waren maar twee zilveren eieren die een prijs opleverden. De superheldentocht van vrijdagavond is gewonnen door groep 3 en de speurtocht van gisterenochtend is ook gewonnen door groep 3. Alleen zaten er allebei de keren op Jessie na wel allemaal andere kinderen in groep 3. Omdat we niet zo veel spellen doen, ligt ze dus voorlopig dik op kop. Maar afwachten hoe dat verder gaat. Het misslaan is gewonnen door Imre maar leverde geen punten op en het patat- en snackseten is dik gewonnen door de leiding dus daar kreeg geen enkel kind punten voor.

De uitslag van de zeskamp volgt nog, maar de tussenstand is wel dat Isabelle een prachtige Joker is geworden, Yoshi een super megamindy is geworden en dat Sven en Jordy als hulken door het leven gaan. Dan mis ik er nog een paar, maar de scherpte en het geheugen zijn een beetje zoek. Ik weet nog wel dat Bram en Wilco het gips om Bas zijn been smeerden, maar daar heb je dus weer helemaal niets aan. Nu is het de stilte voor de storm die bonte avond heet. Ben benieuwd waar Iris Bruin in verschijnt, ze heeft gezegd f... het thema. Hoort u allemaal vannacht of morgen.

Diana

Leuk hoor!

Jolande

Gaat er weer heerlijk aan toe.
En droog??
Geniet nog ff

Chantal

Wat n heftige dag....!
Gelukkig n mooi einde aan de dag: de bonte avond.