paaskamp-2017.reismee.nl

Bonte avond

De bonte avond is geweest. Was volgens mij helemaal prima. Eerst een quiz met vragen uit superheldenfilms en tv-series. Met de leiding doen we ook mee en weten we er een(1), maar de jeugd is hier echt beter in en krijgt het zelfs voor elkaar om 12 van de 12 vragen goed te beantwoorden. Verder moet er per groepje een liedje worden gezongen of een toneelstukje worden gespeeld. Komt in allerlei variaties voorbij. Van geweldig tot tranentrekkend. Niet dat het zo slecht is, maar omdat je tranen in je ogen krijgt van het lachen. Verder was er een vervolg op Isabelle en haar vraag waarom er geen Paaslied is. Dat laatste is opgelost want de dames van de slaapzaal met de oudsten (behalve Isabelle zijn dat Eefje, Imre, Fleur, Lieke, Yoshi, Sanne, Elke, Lara en Jill) geven een live-optreden met het door hen gecomponeerde Paaslied. Het staat op de Facebookpagina van Sperwers, ga daar vooral naartoe wanneer u Facebook heeft. Alvast de tekst van het eerste couplet en het refrein

Pasen

Tot een oase

Rood, wit, turquoise

Paaaa, paaaa, Paaaasen

Gaf dus een enorme feestvreugde, een echt Paaslied en het is ook nog eens toegevoegd aan de liederenbundel die elk kamp meegaat. Vergeten gaan we het voorlopig dus niet.

Na de quiz en de optredens gaat de muziek aan. Nog niet eens zo heel erg hard, maar om iets na tienen staat er ineens een heer van het kamphuis naast ons met de vraag of het wat stiller kan want ze horen onze muziek. Echt nog nooit meegemaakt in de 70 kampen waar ik mee meegeweest ben, maar ook hiervoor komt kennelijk een eerste keer. We beloven uiterlijk half een stil te zijn en dat stelt hem in ieder geval een beetje gerust. En voor alle duidelijkheid: om half een gaat de muziek ook echt uit. Nu is het bijna 2 uur en zitten we met 7 man van de leiding nog met 4 van onze kids te kletsen. De rest is naar de slaapzaal, maar wij wachten nog wel even tot die allemaal in bed liggen. Eerder wordt het toch niet stil. Mochten ouders ongerust zijn dat hun kind nog niet naar bed is: wanneer uw kind niet Sipke, Marvin, Lara of Jelle heet hoeft u zich geen zorgen te maken.

Marvin helpt trouwens wel flink. Eest heeft hij voor iedereen iets te drinken ingeschonken, maar nadat Melissa water op de vloer heeft geknoeid gaat hij echt los. Hij zegt "dat kun je niet laten liggen maar moet je opdweilen", pakt een theedoek en veegt de grond netjes droog. Als actie bijna helemaal keurig, alleen vraag ik me af of dat bij hem thuis ook met een theedoek gebeurt..... wij zeggen er in ieder geval niets van en hopen dat hij morgenochtend gewoon doorgaat met poetsen bij de toiletten.

Nou ja, genoeg slap geklets, we gaan met z'n allen maar naar bed. Weltrusten allemaal.

Jolande

Wat een topavond!
En weer een top1hit rijker.
Geweldig!!

Jolande

Wat een superavond.
En weer een top 1 hit rijker!!

Jan Vijfvinkel

Als Marvin nou de toiletten ook met een theedoek schoon maakt wordt het nog lachen.